SingaporE

Hejhej hallå allesammans! Sitter i min säng nu på mitt hostel i Singapore. Hittade det fräschaste hostelet i hela Singapore, känns apbra! Just nu regnar det och åskar massor ute så jag passar på att uppdatera lite om vad jag gjort sen jag kom hit och om simtävlingen i lördags.

Fredag
Yoga på morgonen i Phuket. Sedan köra ner till Phuket Town i superspeed för att plocka upp ett paket på postkontoret där. Direkt från Phuket Town till flygplatsen. Stå i massa kö för att checka in och lämna väskan. Stå i massa kö för att komma igenom immigration. Komma fram till gaten två min innan den stänger och hoppa på planet. Landa i Singapore och taxi till hotellet. 15 minuters simträning för barnen och sen middag och sen godnatt.
Lördag
Tidig morgon, frukost och iväg mot Singapore American School (SAS) för simtävling. Simtävlingen flöt på som vanligt till ungefär klockan 12, då började det spöregna och åska som bara den. Avbryta simtävlingen och alla får sitta och vänta vid poolen. Efter en timmes spöregn och åskande lugnar det sig lite och vi kan fortsätta simma. När simtävligen är klar får vi alla medaljer (grymt duktiga barn vi har!) och drar tillbaka till hotellet. Middag och sen blir det sova nästan på en gång.

Söndag
Ganska tidig morgon, frukost och simträning för barnen. Lunch på hotellet och lite slapptid. Vid 13 drar vi iväg till Pasir Ris Park och barnen får leka i världens största lekpark. Jag tar foton på träd, höhöhö bra där amanda. Tillbaka till hotellet och sedan är det simträning med coach Louise från SAS. Middag och sen sova.

Måndag (idag)
Ganska tidig morgon. Frukost och simträning med coach Mel från SAS. Utcheckning och jag blir släppt i Little India med en ryggsäck, en trasig väska och en kameraväska. Iväg för att hitta någonstans att sova. Behövde inte gå särskilt långt. På andra sidan av vägen där jag blev släppt såg jag ett ställe som såg trevligt ut. Gick dit och kollade. Bättre ställe kunde jag inte hittat så incheckad och klar dumpar jag väskorna i sängen och drar iväg mot stan för lunch och lite planering. Blev inte så mycket planering, men lunch och lite rundvandring. Sen tillbaka till hostellet för att skypa och undvika att bli träffad av blixten. Jäklar vad det har smällt, helt sjukt!

Nu ska jag duscha och sen springa iväg mot stan för middag och så får vi väl se vad jag hittar på.

Hejsvejs!


SchiZ
Singapore feb 2012 | |
#1 - - sara olsson:

bra jobbat Manda! Tänk att du hittade ett Hostel utan pappas och min hjälp:-))) Ta det försiktigt och spotta inte på gatan, det kan ju bli dyrt.

Upp