Happy birthday to mE

That's right! Today's my birthday. 20 långa år har gått sedan jag bestämde mig för att dyka upp här i världen. Jag har hunnit med ganska mycket på dom åren tycker jag. Nu kör vi!


Jag har gjort många bra saker och många dåliga saker.

Jag har ätit god mat och äcklig mat.

Jag har kört bil och vindsurfat.

Jag har stukat tummen men aldrig brutit någonting.

Jag har gjort grymma pepparkakshus och åkt skidor baklänges.

Jag har pratat och jag har varit tyst.

Jag har piercat tungan och gått barfota i snöhögar.


Jag har varit i Grekland två gånger.

Jag har dansat balett och varit scout.

Jag har försovit mig och jag har gått upp i tid.

Jag har varit i New York en gång och London två gånger.

Jag har haft väldigt roligt och jag har haft väldigt tråkigt.

Jag har varit sjuk och jag har varit frisk.


Jag har simmat i två simtävlingar och jag har sett många avsnitt av The Simpsons.

Jag har varit i Thailand två gånger och en sommar i Albuquerque.

Jag har haft bra stunder och dåliga stunder.

Jag har bitit på naglarna och haft svårt för kladd mellan fingrarna.

Jag har sett väldigt bra filmer och väldigt dåliga filmer.

Jag har gått två kurser om hur man gör praliner och en i smyckestillverkning.

Jag har bjudit och tagit emot.

Jag har jobbat i affär och hoppat studsmatta.


Jag har druckit vin och jag har druckit vatten.

Jag har tappat min mobil för många gånger och växt ur många skor.

Jag har varit utklädd till ett paket och Jack Skellington.

Jag har ätit glass utan att använda händerna och träffat Victora Silvstedt.

Jag har varit i Frankrike två gånger och i Piteå många gånger.

Jag har läst på universitet och simmat i en simklubb.


Jag har haft tandställning och kört fyrhjuling.

Jag har varit på fest och jag har stannat hemma.

Jag har lyssnat på bra musik och jag har lyssnat på dålig musik.

Jag har varit på militärläger och simläger.

Jag har varit i Danmark och Finland men inte i Norge.

Jag har varit finklädd och fulklädd.

Jag har spelat trummor och tennis.

Jag har varit glad och jag har varit ledsen.


Jag har ätit nudlar varje dag i en hel vecka och delar födelsedag med Luang Pu Supha.

Jag har läst många bra böcker och några dåliga böcker.

Jag har varit kall och jag har varit varm.

Jag har blivit ganska knasig och jag har dansat på bardiskar.

Jag har lärt mig räkna till 10 på franska, engelska, tyska och thailändska.

Jag har bott i Stockholm och Luleå och är nu i Phuket.

Jag har varit ung och nu är jag gammal (eller äldre iallafall).


Visst var det kul?! Ikväll ska jag fira min födelsedag med en födelsedagsmiddag på OpusOne i Surin Plaza. Jättetrevligt!

SchiZ
MajaAmandaOlsson | |
#1 - - Ewa:

Hej!

Bra nu vet vi ALLT om dig, härligt! Du är en underbar 20 åring! Ha bästa födelsedagen!

Kram på dig!

Ewa m fam

#2 - - Emelie:

åååååhhh saknar diiiiig! Du är så knasig ♥ puusssss!!! :)

#3 - - Barbro och Rolf:

Vilka härliga bilder och fantastisk text därtill. Ha det skönt. Det önskar vi Farmor och Farfar <3 <3

#4 - - sara olsson:

Den absoluta bästa dotter man kan ha!!! Och som dessutom kommit en liten bit på väg på livets stig. Vi är så stolta över dig och allt du har hunnit med!!! Puss och kram från La Familia/Mamma

#5 - - Patrik:

Grattis i lite efterskott!

#6 - - Katti:

Grattis i efterskott! Både till födelsedag och din förmåga att ordna det bra för dig! Kramar Katti

Upp