StatistiK

Statistik och forskningsmetoder kan vara väldigt frustrerande! Sitter och gör prov i det nu och det är ett jäkla räknande av z-poäng, standard error, chi square probability och en himla massa annan skit. Visst är matte kul, men inte såhär. När man gjort det en gång så vet man hur det funkar, men sen måste man göra det en miljard gånger till sen efter det... Och måste vara pissnoggran varje gång! Sen är det ju inte riktig matte. Man har en formel som man använder hela tiden och är bara tjatigt. Orkar inte. Dessutom försov jag mig idag och har huvudvärk... Blö. Men nu är jag snart klar. Och då är det semenarie och simning. Har insett att jag borde simma lite oftare för att få kalla mig simmare. Kollade på en sammanfattning av min träning och såg att det blir bara 3 gånger i veckan nu. Kanske inte helt ok. Jaja. Bättre än inget iallafall!
 
Nu ska jag göra klart allt.
 
Hejsvejs!
 
SchiZ
York | |
Upp