Ojsan hoppsaN

Har ju varit lite dött här på bloggen senaste veckorna... Höhö. Lite bara. Men det är så att jag har finbesök så jag har varit alldeles för upptagen för att blogga. Men tänkte att jag kunde börja idag igen. Idag har det varit fullt ös här nämligen. Jordbävning, tsunamivarning, panik och nu åska och världens storm. Massa saker har hänt alltså.

För dom som inte riktigt har hängt med så är min mamma här och bor med mig. Mycket mysigt. Sen är det lov från skolan den här veckan och nästa. Mycket skönt. Det betyder att jag och mamma bor på random hotell på stränderna. Vi börjar med Kata strand. Min favoritstrand. Idag var det jordbävning ute i vattnet här i asien. Den kände både mamma och jag. Mycket häftigt. Trodde grannarna hade fått tuppjuck och börjat riva ner hela lägenheten. Sen två minuter senare skickar aftonbladet ut meddelande om att det var en jordbävning och tsunamivarning hade utfärdats. 30 sekunder senare knackar en från personalen på hotellet och ropar "Tsunami, one hour, tsunami!" Jahapp. Dra ihop allt dyrt och sånt som man inte orkar bli av med typ dator, pass, kamera och sånt skit, sen snabbt som attan ut till moppen. Jag kör i racerfart och kryssar fram mellan bilarna. Hade det inte varit en potentiell tsunami bakom mig hade det varit kul att köra så. Aja, full panik bland allt folk som springer i bikinis och handdukar. Jag körde omkring i bikinitopen bara eftersom min ipod-jäevel bestämde sig för att hoppa från vår balkong på 5e våningen rakt ner i poolen så jag fick springa ner 5 våningar och hoppa i poolen för att plocka upp den och sen tillbaka upp för att ta väskor och allt. Men det var lite spännande, fick vara lite actionhjälte sådär.

Jaja, full fart till skolan och safety. Sen blev det några timmar sitta där och följa thailändska och engelska nyheterna och aftonbladet för att se när det var lugnt att åka tillbaka. När det var chilledill att åka tillbaka till stranden var det upp på moppen igen och köra tillbaka. Allt var igenbommat nere på stranden. Alla restauranger, alla barer, alla affärer var stängda. Var som en spökstad att komma tillbaka till.

Så det var min dag typ. Och nu är det världens åska ute. Blixtrar och mullrar massor! Mycket häftigt!

iPoden fungerar perfekt kan jag tillägga!

Nu ska jag sova!

Hejsvejs!


SchiZ
Phuket à la Manda | |
#1 - - Daisy:

Tänkte på dig när jag hörde om tsunamivarning å blev jätteorolig men vilken tur att det inte hände något! :)

puss

Upp