Usch för duscH

Nu kanske ni tror att jag kommer berätta om hur lång, varm och härlig min dusch var. Men så är inte fallet! Som dom flesta vet har jag ingen dusch i min lägenhet utan får använda en dusch i källaren, det är inte så farligt som det låter, duschen är fräsch osv. Men, idag var det inte särskilt mysigt...

Det första jag märker när jag kommer ner i källaren är att det är iskallt! Någon har satt upp en lapp där det står att den stora vita klossen som den sitter på är trasig och kommer bli lagad imorgon fredag, det är därför det är så kallt. Jag ångrade genast att jag gick ner i bara en t-shirt och trosor eftersom min känsel i tårna försvann efter två sekunder.

Det andra problemet jag upptäcker är när jag försöker tända lampan i taket, det funkar inte. Hur jag än vände och vred och tryckte på lampknappen ville den förbannade glödlampan i taket aldrig börja lysa! Jaha, då får jag väl duscha i mörker då...

Jag lyckades treva mig fram till duschen i mörkret, hela tiden tänkandes att det är världens upplägg för ett skräckfilmsscenario; en ensam tjej duschar i en mörk källare... Kan ju inte bli bättre! Jaja, av med kläderna och hopp in i duschen. När jag satte på vattnet var jag beredd på att det skulle vara iskallt först så jag riktade strålen iväg från mig och kände efter med en hand hur varmt det var. Lite chockad och konfunderad märkte jag att vattnet var precis lagom varmt redan från första droppen. Lite bättre till mods började jag skölja kroppen och håret och tänkte att det kanske var lite mysigt att ta en varm och skön dusch i mörker. Men då hände det... Det varma gosiga vattnet förvandlades till hårda, omysiga och bara bläääiga vattenstrålar...




Precis som vid scenariot med lampknappen, vände och vred jag på kranen för att försöka få tillbaka det sockervaddsgosiga varma vattnet. Men ingenting fungerade... Jaha... Jag ville ju inte duscha i iskallt vatten så jag hoppade ur duschen och kletade på mig min t-shirt igen som genast blev dyngsur och iskall. Tvättade snabbt håret sådär uppochner som man kan göra ibland och sprang upp till lägenheten för att värma mig under täcket.

Jaa, så det kan gå ibland... Får åka till simhallen och ta en varm och lång dusch sen i veckan. Eller så köper jag bara en glass som plåster på såren :)


Puss och hej!

SchiZ
MajaAmandaOlsson | |
#1 - - o l i v i a - HANDGJORDA SMYCKEN:

SV; Tack så mycket! :D

Titta gärna in på bloggen då och då, nya smycken läggs ut ganska ofta.



ha det bra!

#2 - - Emelie:

hahahaha jag DÖR! Du är helt klart den bäääästa bloggaren :D sjukt bra inlägg!

Upp